Het is onze opdracht om digitaal vertrouwen mogelijk te maken. Meer informatie hoe beoordelingen werken bij Trusted Shops.
Meest relevante positieve beoordeling
14 dec 2023
Geverifieerde beoordeling
Het is een prachtige telefoon die nauwelijks van nieuw te onderscheiden valt. Mijn oude telefoon begon kuren te vertonen zoals trage response en soms problemen bij het opladen, dus ben ik er erg blij mee. Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is de levering door FedEx. De levering van mijn vorige bestelling door DHL verliep vlekkeloos doordat die kon worden afgeleverd bij een servicepunt en ik niet als alleenstaande thuis hoefde te blijven om de bestelling in ontvangst te kunnen nemen. Voor deze bestelling heb ik 2 dagen thuis moeten blijven en daar was ik dan weer niet zo heel erg blij mee. In eerste instantie zou de bestelling op 11/12 voor 12 uur worden afgeleverd. Dat tijdstip werd echter niet gehaald. Vervolgens zou de levering plaats vinden op dezelfde dag voor het einde van de dag, maar ook dat heeft FedEx niet waar weten te maken. Ook de derde poging de volgende dag voor 12 uur ging de mist in, pas bij de vierde poging laat in de middag is de telefoon uiteindelijk geleverd.
Ondanks de veelbelovende reputatie van Back Market als een dienst die refurbished apparaten van hoge kwaliteit levert, ben ik diep teleurgesteld over mijn recente ervaring met hun service. Mijn bestelling, die volgens hen zorgvuldig refurbished zou zijn, bleek verre van de beloofde standaard te zijn.
Bij het openen van het pakket ontdekte ik onmiddellijk krassen op zowel de behuizing van het toestel als de bijbehorende afstandsbediening. Dit staat haaks op de verwachtingen die ik had van een zorgvuldig gerenoveerd product. De staat van het artikel liet eerder de indruk achter dat ik een willekeurig tweedehands product had besteld bij een doorsnee tweedehandszaak, dan bij een gespecialiseerde dienst die zichzelf profileert als een leverancier van hoogwaardige refurbished artikelen.
De teleurstelling hield hier niet op. Bij nader onderzoek ontdekte ik zelfs stof in de tray van de blu-ray speler, wat aangeeft dat de zogenaamde refurbishing niet grondig genoeg was uitgevoerd. Dit niveau van slordigheid is onaanvaardbaar, vooral gezien het feit dat Back Market adverteert met een strenge kwaliteitscontrole.
Naast de teleurstellende fysieke staat van het toestel dat ik bij Back Market had besteld, wil ik ook mijn diepe bezorgdheid uiten over een ernstige privacykwestie die zich voordeed bij mijn recente aankoop. Bij het verkennen van het apparaat ontdekte ik dat de accountgegevens van de vorige gebruiker nog steeds aanwezig waren, wat niet alleen een schending van privacy is, maar ook de deur wagenwijd openzet voor potentieel misbruik.
Het feit dat persoonlijke gegevens van de vorige eigenaar niet adequaat waren gewist, werpt ernstige vragen op over de beveiligingsprocedures en de zorgvuldigheid waarmee Back Market zijn refurbished producten controleert en herstelt. Dit is niet alleen een inbreuk op de privacy van de vorige gebruiker, maar het plaatst ook mij, als nieuwe eigenaar, in een kwetsbare positie waarin mijn persoonlijke gegevens eveneens risico lopen.
De combinatie van zichtbare gebruikssporen, onvoldoende refurbishing en het nalaten van het volledig wissen van eerdere accountgegevens creëert een alarmerend gebrek aan professionaliteit en betrouwbaarheid bij Back Market. Ik vertrouw erop dat deze zaken serieus worden genomen en dat er passende maatregelen worden genomen om dergelijke inbreuken op privacy en veiligheid in de toekomst te voorkomen. Het is van essentieel belang dat Back Market zijn beloften nakomt en zich houdt aan de hoogste normen van kwaliteit en privacybescherming bij het leveren van refurbished producten aan zijn klanten.
Conform de voorwaarden heb ik het toestel onmiddellijk teruggestuurd, in de hoop dat de verdere afhandeling de initiële teleurstelling kan goedmaken. Desondanks werpt deze ervaring ernstige twijfels op over de integriteit van Back Market en hun vermogen om daadwerkelijk hoogwaardige refurbished producten te leveren. Ik hoop dat mijn klacht serieus wordt genomen en dat er passende maatregelen worden genomen om dergelijke teleurstellingen in de toekomst te voorkomen.
Onder geen enkele omstandigheid zou ik Backmarket aan iemand aanbevelen. Mijn recente ervaring met dit bedrijf was ronduit verschrikkelijk, en ik voel me genoodzaakt om anderen te waarschuwen voor de teleurstelling die ik heb ervaren.
Allereerst wil ik benadrukken dat de producten die ik heb ontvangen absoluut niet aan de beloofde 'gereviseerde' staat voldeden. Het lijkt erop dat de zogenaamde 'refurbishing' eerder een haastige cosmetische opknapbeurt was dan een daadwerkelijke verbetering van het product. Het item dat ik heb besteld, was smerig en vertoonde tekenen van eerdere slijtage die op geen enkele manier waren aangepakt.
Bovendien ontbraken er belangrijke onderdelen die naar verluidt bij het product horen. Toen ik contact opnam met de klantenservice over deze kwestie, kreeg ik geen bevredigende oplossing aangeboden. Ze leken volledig onverschillig ten opzichte van mijn zorgen en boden geen compensatie of vervanging aan voor de ontbrekende onderdelen. Het gebrek aan klantenservice en de onwil om de problemen op te lossen, tonen een gebrek aan integriteit van Backmarket.
Wat misschien nog wel het meest schokkende was, is dat de klantenservice beweerde dat het normaal is dat de producten vies worden geleverd. Ik vind dit absoluut onacceptabel. Het is begrijpelijk dat gereviseerde producten niet gloednieuw zijn, maar het is onaanvaardbaar om vuile, verwaarloosde items te versturen en dit af te doen als een normale gang van zaken.
Al met al was mijn ervaring met Backmarket een regelrechte nachtmerrie. Ik voel me bedrogen en teleurgesteld in de kwaliteit van de producten en de klantenservice. Ik zou iedereen ten zeerste afraden om ooit iets bij dit bedrijf te kopen. Een welverdiende 1-sterrenbeoordeling.
Beoordeling melden
28 mei 2024
Geverifieerde beoordeling
Bizarre onwettelijke eisen voor een retourzending
Ik heb twee eerdere bestellingen bij Backmarket gedaan. Een desktop en een mobiele telefoon. De levering van die twee bestellingen is op zich prima verlopen, ik ben nog steeds uitermate content met die producten. Vandaar dat ik een derde bestelling bij Backmarket heb geplaatst voor een desktop Dell Optiflex 7060 SFF bij Backmarket besteld. De letters SFF staan voor Small Form Factor, waar ik voorheen nog nooit van had gehoord. De PC die ik heb ontvangen is zo groot als een PC DVD speler en weegt nog geen twee kilo. Dat blijkt nergens uit de afbeelding die op de website van Backmarket bij het artikel staat, daar lijkt het of het om een gewone desktop gaat. Toen ik de bestelling ontving dacht ik in eerste instantie dat er een verkeerd artikel was geleverd en dat het om een laptop ging. Omdat ik iets anders meende ontvangen te hebben dat ik besteld had, heb ik de verpakking in eerste instantie niet geopend en wilde ik het pakket ongeopend terug sturen. Later heb ik dat alsnog gedaan en kwam ik er achter dat het goede product was geleverd en dat het om een soort kabouter PC ging. Aangezien ik daar helemaal niets aan heb, wilde ik het apparaat terug sturen en probeerde via de website een retourticket aan te maken. Een volslagen krankzinnig vereiste om dat retourticket aan te maken, is dat je eerst al je gegevens wist inclusief je account. Daarmee lapt het bedrijf alle wettelijke regels die hier voor gelden aan haar laars en natuurlijk heb ik hier geen gehoor aan gegeven. Inmiddels heb ik een email naar de leverancier gestuurd met het verzoek om mij een retour ticket te doen toekomen, maar daar heb ik nog geen antwoord op gehad.
De door Backmarket gebruikte koerier ( UPS) heeft mijn bestelling niet afgeleverd maar een blanco "niet thuis" briefje in de bus gegooid, buurman was getuige, omdat ik die ingeseind had dat ik even 10 minuten weg zou zijn en of hij mijn pakje even aan wilde pakken, Bij vraag van de buurman geeft de bezorger het antwoord : "ik heb al een niet thuisbericht in de bus gedaan" hij had volgens buurman niet eens het pakje bij zich toen hij naar mijn huis liep en wilde het ook niet aan de buurman afleveren. Ik kan nu bij een afhaalpunt 10 km verderop( dus 20km vv) mijn zending op gaan halen :-( Backmarket verschuild zich achter de afzender en de koerier en komt niet verder dan : U moet wachten tot de 22e dan gaat het retour naar de afzender en kunt U restitutie vragen. Of het pakket alsnog ophalen. WAARDELOZE CLUB waar ik nooit meer zaken mee ga doen, ondanks dat ik in het verleden alleen maar gunstige ervaringen met BM heb gehad. Ik doe namelijk met BM zaken en niet met een refurbisher en een koerier , maar ze komen niet verder tegemoet dan excuus dat het zo gelopen is.
Beoordeling melden
18 nov 2023
Geverifieerde beoordeling
Ongehoord verkoop
Geachte, de eerste keer een aankoop bij uw firma en gelijk een negatief beschadigd product geleverd door uw verzender.
Een TV behoort degelijk te worden ingepakt en niet met stro snippers en zonder een ondergrond van schuim plastic tegen het stoten of evt laten vallen. Dan de notificatie van uw vervoerder in de Franse taal is onduidelijk en geeft een gevoel van mystèry.
Jammer en vraagt om verbeteringen voor uw clienten
Beoordeling melden
7 mei 2024
Geverifieerde beoordeling
Telefoon niet geleverd
Telefoon besteld, niet aangekomen. Na 3 weken heen en weer gemaild met ene "Candy" die zich als een robot gedraagt en keer op keer hetzelfde mailtje stuurt, stuurt ze me eindelijk het "bewijs" dat het is geleverd: blijkt het geleverd op een totaal ander adres!! Ook vervolgens geen oprechte excuses, niks. Ik moet zelf een politierapport leveren en mijn ID opsturen voordat ze iets doen, omgekeerde wereld.
nou ten eerst bereikbaar zijn want op de site is geen retour aan te melden en de smartphone heeft veel krassen en een nieuw scherm kom ook op 89euro en dan wordt de smartphone te duur voor dat geld dus ik heb ook maar gelijk een nieuwe gekocht en van bakmarket moet retour dus graag het retour adres omdat deze het geld wat jullie vragen niet waard is
Ik besef dat een bestelling zo rond de Kerst dagen en de jaarwisseling ook voor de koeriersdiensten 'een uitdaging ' is, maar ik baal ervan dat ik voordat ik zelfs maar een definitieve melding heb over het bezorgmoment mijn review over het product wordt gevraagd...
(Lever-) afspraken nakomen, betrouwbare vervoerders kiezen. Niet zeggen "Uw bestelling is afgeleverd" als dit niet zo is, en jullie een en ander niet kunnen controleren. Dit is de tweede keer dat ik problemen ervaar met Backmarket, voor mij is het genoeg geweest
Beoordeling melden
13 mei 2024
Geverifieerde beoordeling
Levering niet conform toezegging!
Aangekondigd tijdstip van levering MEERDERE MALEN NIET NAGEKOMEN!
Daardoor genoodzaakt alsnog -ivm vakantie - een toestel elders te kopen. Toestel werd 4 dagen te laat bezorgd!
Ligt mogelijk aan FedEx, maar Back<<Market is verantwoordelijk!
Beoordeling melden
4 mrt 2024
Geverifieerde beoordeling
Ze sturen mij een foute model op. Ik was bereid om dat model te behouden als ik korting zou krijgen. Ze hebben dit niet willen geven. Nu heb ik het pakje teruggestuurd en nogsteeds geen geld teruggekregen. Ik wacht nog...
Beoordeling melden
13 mei 2024
Geverifieerde beoordeling
Totaal ander toestel ontvangen dan gevraagd,adres op bon vermelde een adres in Parijs. Na vermelding hiervan moest ik maar een politierapport en een Id kaart kopie overleggen...idioot natuurlijk
Beoordeling melden
7 mei 2024
Geverifieerde beoordeling
Problème IOS17
Ik ben bezig met mijn derde poging om iOS 17 bij te werken. Het loopt voor niets met wifi en in de buurt van de oude iphone en nog steeds niets.
Beoordeling melden
4 feb 2024
Geverifieerde beoordeling
Op het eerste gezicht lijkt het een het een heel mooi flip telefoon, alleen het werkt niet, batterij laadt niet op
Beoordeling melden
20 nov 2023
Geverifieerde beoordeling
Ik heb een verkeerde oplaadkabel gekregen. Het moet een usbc kabel zijn.
Nog steeds geen nieuwe kabel gekregen.