FixPart.nl- Logo - Beoordelingen

FixPart.nl

14.421 beoordelingen verzameld gedurende de afgelopen 12 maanden70.353 beoordelingen in totaal

30 dec 2023

Onderdelen zijn er heel snel. Helaas als je simpel weg iets retour wil sturen dan is het schijnbaar een heel ingewikkelde situatie. Je moet eerst een retour aanvragen dus niet aanmelden maar aanvragen. Nergens een retour adres of retour etiket te vinden. Vervolgens gaan er 2 dagen overheen en dan wordt er alleen gevraagd welk artikel ik dan wel nodig heb! De producten die ik wel nodig heb / had ik tegelijkertijd besteld met het aanmelden van het retour product. Daarnaast wordt in deze mail geen woord gesproken over het verkeerde artikel en hoe ik deze retour stuur!! Na ruim 3 dagen heb ook nog steeds geen retour adres! Maar wel weer mijn nieuwe artikelen. Heel slecht dit!!

Beoordelingen voor FixPart.nl

22 nov 2023

Vaatwasser onderdeel

Beste klantenservice, Ik schrijf u naar aanleiding van mijn bestelling van een vaatwasmand, die ik twee weken geleden op uw website heb geplaatst. Op de website stond vermeld dat de bestelling binnen 2 werkdagen geleverd zou worden. Helaas heb ik tot op heden nog steeds geen vaatwasmand ontvangen, ondanks dat ik meerdere e-mails heb gestuurd en geen reactie heb gekregen. Ik ben teleurgesteld en gefrustreerd door het gebrek aan communicatie en de vertraging in de levering van mijn bestelling. Ik had gehoopt dat uw bedrijf betrouwbaar en efficiënt zou zijn, gezien de informatie op uw website. Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk een update over de status van mijn bestelling en wanneer ik de vaatwasmand kan verwachten. Ik verwacht dat u mijn e-mails beantwoordt en mij op de hoogte houdt van de voortgang. Indien de vaatwasmand niet binnen afzienbare tijd kan worden geleverd, verzoek ik u om een alternatieve oplossing of een terugbetaling van het aankoopbedrag. Ik hoop dat we deze kwestie snel kunnen oplossen en ik zie uw reactie met belangstelling tegemoet. Met vriendelijke groet, Melek

Oplichterij!

Ik had een onderdeel besteld voor mijn Bosch vaatwasser. Ik had de keuze uit 3 verschillende merken. Het origineel van Bosch was uiteraard de duurste en ik heb voor een alternatief gekozen die scheelde bijna de helft. Achteraf bleek volgens mijn monteur het onderdeel niet nodig te hebben het was een ander defect. Retourformulier aangevraagd via de mail (bellen niet mogelijk) duurde een week voordat ik het formulier had ontvangen in de mail en wat schertste mijn verbazing? Ik moest het onderdeel terugsturen naar Italië voor eigen rekening!!! Ik heb het onderdeel toch bij Fixpart Nederland besteld? Ik kan vooraf nooit weten waar Fixpart zijn onderdelen besteld. Dan had ik uiteraard net zo goed het origineel kunnen bestellen want de kosten van retourneren incl. het onderdeel is net zo duur als het origineel. Heeeeeeel slecht. Het is pure oplichterij! Voor mij nooit geen Fixpart meer!! Ik zal dit delen met vrienden en bekenden.

Borstel robotstofzuiger

Eind november begin het avonduur. De bestelling is geplaatst. 5-9 werkdagen levertijd… het kost wat tijd maar is te overzien. Het duurde en het duurde voordat het bezorgd werd streefdatum was 2-12, helaas niet gelukt. Proberen te bellen ….omslachtig om een nummer te vinden maar…. Niemand die de telefoon opneemt. Dan maar in de pen kruipen om te mailen. Het duurde eventjes maar plots daar is reactie. Uiteindelijke conclusie… Pakketje is kwijt en zou opnieuw verzonden worden. Datum van levering zou begin februari zijn…. Niet gelukt tot plots 8-2 kwam het pakketje binnen … op het doosje staat een tekst geschreven ENORM toepasselijk…. Fragiele met hoofdletters wel te verstaan. Tot mijn schrik vond ik doosje in de brievenbus gepropt… hoe hij daarin is gekomen geen idee! Ik zou niet nog eens bestellen bij fixparts geen telefonische contact te krijgen via de mail alleen… moet je wel veel geduld hebben!

Slecht product geleverd en slechte aftersales.

Slecht product geleverd. Lekte al bij ingebruikname. Dus weer heel de wasmachine uit elkaar moeten halen. Als je achteraf de recensies leest (wat goed leek te zijn want het was ruim 4 sterren) blijkt dit probleem al vaker voor te komen. Dit bedrijf denk dan niet na om een nadere inspectie te houden of om het product even in quarantaine te houden. NEE, gewoon blijven verkopen. Bedrijf is niet telefonische te bereiken en alles moet via de mail. Antwoorden op de mail slaan nergens op omdat domweg niet op de vragen wordt ingegaan. Producten teruggestuurd met de hoop dat het geld wel snel wordt teruggestort. Echter uitgaande van de slecht beantwoorden mails en slechte producten maakt ik mij hier nog zorgen over. Ik zal wel pech hebben gehad als ik zie dat FixPart ruim een negen krijgt als beoordeling maar ik wilde de lezers mijn ervaring niet onthouden want het is niet allemaal koek en ei.
Op 5 december een bestelling gedaan van een product waarbij staat vandaag besteld morgen geleverd, niet dus!! Ik heb zelf meerdere keren contact met jullie moeten opnemen over de status van mijn bestelling (kan alleen via mail en dan krijg je zo’n standaard robot bericht terug) vandaag is het 24 januari en onze bestelling is eindelijk geleverd. Ik snap dat een product niet op voorraad kan zijn maar zorg er ten eerst voor dat de site actueel is ( in deze bij a twee maanden heeft het altijd op voorraad gestaan op de site) en informeer je klanten netjes dat het niet geleverd kan worden zodat ik niet zelf elke keer contact moet zoeken. Slechte service en nooit meer een bestelling bij jullie. O ja, er is ook een optie voor latere levering dan de volgende dag en dan is het product goedkoper, wat gaan jullie doen om bijna twee maanden later te compenseren?
Ik heb in januari wat besteld, steeds kreeg ik te horen, dat het pakketje vertraagd was, steeds een week , tien dagen, eerst kreeg ik daar steeds een berichtje van. Toen niet meer, ik heb toen informatie ingewonnen bij jullie en ja het zou nog komen maar jullie waren vergeten mij te informeren. Het kwam maar niet. Toen wilde ik geld terug en een bos bloemen ,want ik geloofde er niet meer in. Toen kreeg ik bericht per omgaande terug dat het niet meer kwam, uit de handel genomen was maar dat ik een vervangende kon bestellen! Wel bijbetalen maar dan zou het er over drie dagen zijn. Correct, dat klopte!!! Had dat dan niet eerder gekund? Ik heb 3 maanden gewacht! Het ging om een filter in afzuigkap
18 nov 2023

Ronduit prutswerk en bizar slechte service

Na lang wachten bleek ons onderdeel niet op voorraad ondanks dat de website anders aangaf. Een alternatief aangeboden gekregen dat optisch een stuk minder mooi was. Maar goed, toch maar gedaan. Wordt deze kapot geleverd. Logisch als je ziet wat een knip-plak werk er van de doos gemaakt was. Neergemaaid een sticker ‘breekbaar’ en veel te weinig bubbelfje. Echt prutswerk. Vervolgens kan ik nergens een telefoonnummer vinden van een klantenservice en wordt er dagen niet gereageerd op mijn mail. Echt bizar. Wat een zooitje! Als er niet begin komende week op een goede en adequate manier gereageerd wordt dan zal ik deze extreem slechte ervaring grootser gaan delen via social media.

Mail wordt niet goed gelezen en slechte service

Wasmachinepomp was stuk dus deze besteld. De pomp die we toe gestuurd kregen was al gebruikt. Ik probeerde te mailen maar t bedrijf is telefonisch niet bereikbaar. Ik heb gemaild. Ik moest foto's sturen en er werd gevraagd welk onderdeel ik precies wilde hebben want dan werd t omgeruild. Ik gaf aan dat ik m'n geld terug wilde omdat ik t zelf al geregeld had ondertussen. Vervolgens weer een mail dat ze niet moeilijk zouden doen en kosteloos een nieuwe pomp toe zouden sturen en de andere mochten houden. Ik heb meteen geantwoord dat ik geen andere pomp wilde maar m'n geld terug. Daar werd niet op gereageerd en de nieuwe pomp is bezorgd. Ik heb er dus niks aan.
Antwoord van FixPart.nl
Goedendag, het spijt me dat te horen. We hebben contact met je opgenomen om te kijken wat we voor je kunnen doen. Onze excuses voor het ongemak. Bram, Klantenservice FixPart

Draaien je een poot uit

Ik had 2 schroeven nodig en die verkochten ze helaas alleen hier. Er zat €6,95 verzendkosten op. Goed, niks aan te doen maar dan kan ik hem in ieder geval wel bij een PostNL punt om de hoek sturen. Maar tot mijn verbazing sturen ze het naar een postnl business point midden op een industrieterrein dat amper te bereiken is. En dat voor 2 kleine schroefjes, die los in een enveloppe gestopt zijn. Dat ze het niet via de normale post maar via dure pakketten vind ik al schandelijk, maar dat ze het vervolgens voor die belachelijke hoge prijs ook nog eens sturen naar een ander pakketpunt dan die je had gekozen is voor mij de druppel. Ik bestel hier nooit meer
13 jan 2024

Niet bereikbaar bij problemen

Telefonisch niet bereikbaar....ik heb hele week diverse malen p dag gebeld, krijgt steeds hetzelfde bericht te horen. Op mail wordt ook niet of zeer traag gereageerd. Doen aan dropshipmen en vermelden dat slecht. Uit onmacht toch maar eens bezoek op hun kantoor gebracht.....toen werd ik wel ok geholpen.....maar anders had ik 4 a 5 weken moeten wachten op onderdeel. Tijdens vestellen werd er aangegeven op voorraad te zijn en levertijd 1 a 2 dagen......betaald en enkele dagen later krijg ik een geautomatseerde mail....4 a 5 weken......als t goed gaat heb je onderdeel vrij vlug....maar pas op....als t fout gaat geeft fixpart niet thuis.

Glasplaat koelkast

Had glasplaat nodig voor koelkast, ze hebben een aantal glasplaten op de site, maar er staat geen plaatje bij. Dus ik gemaild met foto's van de glasplaat die ik nodig heb of dit het juiste product is. Kreeg netjes antwoord en ik kon in een pdf van de koelkast aangeven welk product ik nodig heb. Dus dat heb ik gedaan en kreeg van een link terug welke ik moest bestellen. Dit dus besteld vanaf de link. En nu blijkt het toch het verkeerde product te zijn. En na nog een keer mailen hebben ze het product dat ik nodig heb niet. Nu kan ik het product retourneren op eigen kosten terwijl ik dubbel gecheckt heb of dit het goede product is.

Levering snel, specificaties zwaar onvoldoende

De levering van de thermische beveiliging voor mijn SMEG oven was heel snel. Wat echt ronduit slecht is zijn de technische specificaties of het complete gebrek eraan. Nu zat ik opgescheept met een thermische beveiliging van 90 graden voor een oven die tot 250 graden kan. Dat je dan op andere sites moet gaan zoeken om de juiste specificaties te krijgen is niet echt handig. Verder ook vage ver af genomen fotos die anders ook wat info hadden kunnen geven over de specs. Nu maar onderdeel vervangen en oude terugsturen maar zou compleet onnodig hoeven te zijn mits de juiste specs getoond worden bij de onderdelen.
16 dec 2023

Let op! Niet mogelijk retour zenden van voeding/stuur print wasdroger AEG

Onderdeel, print, snel geleverd echter hiermee was droger niet gerepareerd. Errormelding wat aangaf dat bedieningsprint ook vervangen moest worden. Mijn vriendin heeft uiteindelijk een nieuwe droger gekocht. Ik dus met de gedachte de eerder bestelde print-module te retourneren echter dit blijkt dus niet mogelijk. Blijkt dat dit dus pas in de mail van de bestelling te zien is. Print is oké, kan er zelf niets meer mee. €144,- weggegooid. Lang leve repareren.... nou ik niet meer, na jaren dit wel gedaan te hebben nu alles meteen in de electronica afvalbak en koop nieuwe apparatuur...jammer voor ons milieu..
5 okt 2023
door bij de levering gelijk een retourformulier te doen. ik heb voor mijn koelkastdeur een flessenrek gekocht en die past niet . ik ben drie dagen bezig om een retourformulier te krijgen maar heb hem nog steeds niet ontvangen. mijn computer zegt dat mijn bestelnummer niet klopt met de postcode. mijn postcode is 1325HJ en het bestelnummer is :202302044446 ik heb hem nu verstuurd zonder retourformulier en dat kostte mij 12 euro. ik zou graag het geld terug krijgen plus de 12 euro. ik hoop dat u mijn probleem begrijpt. alvast hartelijk dank mevrouw Trix Dijkstra Jacobs Ingrid bergmanstraat 36 1325HJ Almere
5 okt 2023
Goedendag, het spijt me te horen dat je niet het juiste product hebt ontvangen. We hebben je de instructies gestuurd waarmee je het product kunt retourneren. Het kan zijn dat deze in de spam is beland, dus kijk daar ook even. Michèle, Klantenservice FixPart
De kwaliteit van de producten is in orde. Wel duur maar de levering is snel. Daar kies je voor. Het orderafhandelingssysteem is wel heel star. Twee bestellingen op dezelfde dag gedaan (een onderdeel vergeten) kunnen niet in één zending worden verstuurd. Ook niet als dit wordt gemeld. Dit betekent dan dubbele verzendkosten a €6,95 per zending. Mijn bestellingen werden in een envelop, bekleedt met noppenfolie, verstuurd. Als dit als briefpost wordt verstuurd en niet als pakket, is dit veel goedkoper. De noppenfolie aan de binnenzijde van de envelop is niet verwijderbaar. Dit levert onnodig grijsafval op.
19 mei 2024

Levertijd maken ze niet waar.

Onderdeel voor mijn wasmachine hier besteld vanwege snelle levertijd, dat zou namelijk binnen 1 tot 3 dagen zijn. Dit werden uiteindelijk 5 dagen en dat vond ik erg vervelend aangezien ik ondertussen niet kon wassen. Fixparts heeft op geen enkele manier geprobeerd om binnen de beloofde termijn te leveren of het leveren te versnellen, ondanks dat ik hier expliciet om heb gevraagd. Uiteraard is dhl de bezorg'dienst' die niet tijdig bezorgd en niet bereikbaar is, maar de keuze om dhl hiervoor in te zetten, is de keuze van fixparts. Ik neem aan dat fixparts weet dat dhl een waardeloze bezorgdienst is.
22 mei 2024
Goedendag, het spijt me te horen dat je jouw bestelling niet op tijd hebt ontvangen. Helaas had de levering wat vertraging op gelopen, waarvoor onze excuses. Mocht er nog wat mis zijn met het product, laat het ons dan weten. Bram, Klantenservice FixPart
11 nov 2023

Artikel bestellen gaat gemakkelijk, retouraanvraag niet

Artikel bestellen gaat gemakkelijk. Levering ging prima. Alleen het product past niet, ondanks de check op hun website met artikelnummer. Ik probeer nu al een aantal dagen een retourprocedure in gang te zetten maar de reacties zijn traag en niet altijd inhoudelijk. Ik moet ‘bewijzen’ dat het niet past. Dat heb ik gedaan met foto’s en nu moet ik wachten op een reactie van hún leverancier. Beetje vreemd. Dit duurt nu al best lang, ondertussen kan ik niet elders een artikel bestellen. Dus nee, sorry nog niet echt tevreden. Ik geef nog 2 sterren omdat op zich de levering prima verliep.
Antwoord van FixPart.nl
Goedendag, het spijt me dat te horen. We hebben de retourinstructies gestuurd zodat je het product kan retourneren. Onze excuses voor het ongemak. Bram, Klantenservice FixPart
PV
patrick v.
Wassenaar
6 jan 2024

Zou 2-3 dagen levertijd zijn….

Zou 2-3 dagen levertijd zijn en daarom koos ik voor de duurdere optie bij dit bedrijf. Echter, de levertijd werd telkens verplaatst. Daarom geannuleerd dmv 2 mails. Geen enkele reactie. Na meer dan een maand sturen ze doodleuk alsnog het artikel. Dit artikel inmiddels al elders gevonden en wel binnen 2 dagen in huis voor 15 euro minder. Om te retourneren een waslijst voorwaarden en ik moet het terugsturen naar Frankrijk. Nooit gevraagd om levering vanuit Frankrijk. En dan moet je nog blij zijn dat fix part een gereduceerd tarief verzorgd voor het retourneren van meer dan 10 euro….
Antwoord van FixPart.nl
Goedendag, het spijt me te horen dat je niet tevreden bent. Je kunt het onderdeel kosteloos retourneren. Excuses voor het ongemak. Bram Klantenservice FixPart
4 verschillende producten besteld, zouden allen op voorraad zijn. Gisteren werden er twee geleverd zonder dat wordt aangegeven dat het wellicht een deellevering kan zijn. Ook geen paklijst in doos, waaruit deellevering blijkt, cq dat er nog 2 op nalevering staan. Nu deze beoordeling al volgt, weet ik niet of men denkt dat totale levering al is geschied, cq weet men wel dat ik er nog twee krijg?? Snap er niks van, zal nog twee dagen wachten op eventuele nalevering, wellicht dat dit moet komen vanuit een ander depot?? Jammer deze vraagtekens, zou niet nodig hoeven te zijn.
13 apr 2024

Bedenkelijk bedrijf !

Op de site in voorraad maar al snel bleek geen voorraad, ze wilden het geld terug betalen maar daar nooit positief bericht ip gehad toen ik zei ok. Nu heeft men alsnog de producten laten afsturen maar ik ben al voorzien. Terug betalen als de produkten zijn geretourneerd via post nl punt. Heel slecht communicatie niet en het risico ligt nu bij mij als klant. Daar houden wij niet van, zeggen wat je doet en doen wat je zegt! Voorraad is voorraad en terug betalen is terug betalen . Fix part houdt zich niet aan de regels ! Mijden deze winkel is mijn advies !